KÖP- OCH LEVERANSVILLKOR

PRISER
Samtliga priser är angivna i Svenska Kronor (SEK), inklusive moms. Priset som gäller är det som finns angivet på hemsidan den dag beställning görs.

MINIMUMORDER
Det finns inget minsta ordervärde.


BETALNING
Klarna Checkout
- Klarna Checkout erbjuder dig en anpassad och trygg betalningsupplevelse varje gång du handlar
- Klarna Checkout identifierar dig med hjälp av den information du anger när du handlar och vid 
  behov med hjälp av information från leverantörer.
- Klarna Checkout garanterar dina varor. Du behöver alltså aldrig betala om du inte har fått dina  
  varor.

Genom Klarna Checkout erbjuds du olika alternativ för betalning av köp som görs hos anslutna butiker. Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov av det betalningsalternativ du valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Efter att du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig. Faktura är förvalt betalningsalternativ men du kan givetvis fritt välja något av de andra alternativen såsom direktbetalning via bank eller betalning med kort. Vilka alternativ du erbjuds kan växla från tid till annan. Du kan själv välja om du vill skydda din användning av Klarna Checkout med en PIN-kod.

Genom att ange eller efterfråga information i Klarna Checkout godkänner du våra användarvillkor och vår användning av dina personuppgifter enligt vad som framgår nedan.

Klarnas användarvillkor
Genom att använda kassatjänsten Klarna Checkout godkänner du Klarna AB:s (556737-0431, Norra stationsgatan 61, 113 43 Stockholm) villkor såsom de framgår nedan, inklusive eventuella bilagor eller annat material vartill hänvisas ("Villkoren"). I och med att du anger eller efterfrågar information börjar du använda Klarna Checkout. Därigenom har du också godkänt vår behandling av dina personuppgifter, inklusive möjligheten för oss att överföra uppgifterna till tredje part eller för behandling utanför EU/EES-området.

GARANTIER
Du garanterar att de uppgifter du uppger är korrekta och dina, alternativt att du har rätt att företräda den angivna personen, samt att du får ingå avtal obehindrat och utan målsmans, förvaltares eller annan persons godkännande.
Ifall du använder Klarna för en juridisk persons (företag eller annan organisation) räkning garanterar du även att du har behörighet att ingå detta avtal om betalning med Klarna och tillhörande avtal om köp med butiken.

IDENTIFIERING, ANPASSNING OCH RISKBEDÖMNING
För att säkert kunna identifiera dig och förhindra obehörigt nyttjande eller missbruk av Klarna Checkout samt för att uppfylla kraven enligt god kreditgivningssed behöver Klarna identifiera dig. Klarna inhämtar tilläggsinformation såsom personnummer, namn, adress och kreditinformation från olika leverantörer. Klarna behöver även använda den information som du kan ha lämnat vid tidigare köp. Tilläggsinformationen tillsammans med den information som Klarna redan har möjliggör den enkla kassa- och köpprocess som Klarna Checkout innebär. Klarna Checkout anpassar automatiskt sin säkerhetskontroll, och därmed utformning, för varje gång du använder den och du behöver inte ange mer information än nödvändigt. I vissa fall visas tidigare angiven och av Klarna godkänd adress till dig. Vid riskbedömningen väger Klarna in ett antal objektiva faktorer men även information om hur du tidigare har uppfyllt våra betalningsvillkor vägs in. Genom att slutföra köpet bekräftar du identifieringen och korrekt leveransadress.

BETALNING, AVGIFTER
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas sammarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ. Vid tillämpning av förvald faktura gäller Klarnas vid var tid gällande fakturavillkor. Det kostar inget att använda Klarna Checkout. Klarna förbehåller sig dock rätten att debitera de eventuella skatter eller avgifter som kan tillkomma genom valt betalningsalternativ, se närmare de enskilda betalningsvillkoren. Det kommer alltid att finnas information om villkor för respektive betalningsalternativ innan du gör ditt val. Klarna kan när som helst addera eller ta bort betalningsalternativ.

MISSBRUK
Användning av uppgifter som inte är dina eller som du av annan anledning inte har rätt att använda kommer av Klarna att bedömas som missbruk. All information relaterad till missbruk eller misstänkt missbruk av Klarna Checkout, exempelvis genom angivande av felaktiga eller vilseledande uppgifter sparas och används för framtida riskbedömningar och för att skydda inblandade parter. Din efterlevnad av köp- och betalningsvillkoren påverkar också riskbedömningen vid användning av Klarna Checkout och därmed din möjlighet att använda dig av alla betalningsalternativen.

PERSONUPPGIFTER
Klarna och dess samarbetspartners behandlar dina personuppgifter för att kunna erbjuda dig en förenklad betalning via Klarna Checkout och för att kunna förenkla betalningsprocessen ytterligare nästa gång du använder Klarnas tjänster. Klarna behandlar personuppgifterna i syfte att säkeställa din identitet, administrera kundförhållandet, förhindra missbruk eller felaktigt utnyttjande av betalningstjänsten, utföra kundanalyser, kreditbedömning, riskanalyser, riskhantering, affärsutveckling, för kommersiella och marknadsföringsändamål för egen del och för våra särskilt utvalda partners samt för att uppfylla tillämpliga lagkrav i övrigt. Personuppgifter är all slags information som direkt eller indirekt kan kopplas till dig.

Följande är exempel på personuppgifter som Klarna behandlar:
    •    Kontaktinformation – namn, adress m m
    •    Personnummer – används som kundnummer i kundhanteringssyfte
    •    Betalningsinformation – kortnummer, fakturainformation m m
    •    Finansiell information – t ex information om inkomst och eventuella betalningsanmärkningar
         (används i de fall det tas en kreditupplysning)
    •    Artikelinformation – uppgifter avseende de köp du gör
    •    Information om din dator – IP-adress, språkinställningar m m

Om du tidigare har använt Klarna kan det finnas sparade uppgifter om dig för exempelvis kundhantering, dokumentationskrav eller liknande godkända ändamål. För att säkerställa din identitet och förenkla din användning av Klarna Checkout kommer Klarna använda eventuell sådan information. Klarna kan komma att lämna ut uppgifterna till andra företag inom Klarnas företagsgrupp, som också kan använda informationen för de ändamål som beskrivs här. Vidare kan uppgifterna komma att lämnas ut i samband med överlåtelse av fordran till inkassoföretag eller motsvarande. Uppgifterna kan även komma att överföras för behandling utanför EU/EES-området till en stat som inte har samma nivå på skyddet för personuppgifter. Klarna värnar om skyddet för personuppgifter och kommer att införa lämpliga skyddsåtgärder för att skydda uppgifterna. Du har rätt att en gång per år skriftligt begära att få tillgång till de uppgifter som rör dig. Du har också rätt att korrigera sådana uppgifter samt att välja bort att ta emot ytterligare marknadskommunikation. Klarna är personuppgiftsansvarigt för behandlingen av dina personuppgifter. Ytterligare information kan erhållas genom att kontakta Klarna på personuppgiftsombud@klarna.com eller på den registrerade adress som anges ovan.

LEVERANSTID
Vi skickar ut varor kontinuerligt och i normala fall har du din beställning inom 1 vecka. I största möjliga mån kommer alla varor du beställt att sampaketeras och levereras tillsammans. Är någon vara restnoterad och det tar mer än 14 dagar innan den kommer in igen, kontaktar vi dig för att komma överens om hur leveransen ska ske.

Om en vara skulle vara slut i lager, utan att detta tydligt framgår i produktbeskrivningen, skickar vi den varan, så snart den kommer in igen. Meddela oss omgående via e-mail, om du vill häva köpet av den försenade varan. En vara som inte kan samlevereras på grund av att den är slut i lager, när detta inte anges i produktbeskrivningen, skickas naturligtvis fraktfritt till dig.

Om du beställer/reserverar en vara som är slutsåld, där ett datum är angivet när den tidigast kan skickas, tillsammans med varor som finns i lager, kommer hela din beställning att skickas när den slutsålda varan åter kommer in i lager. Önskar du två leveranser tar vi ut dubbla fraktavgifter.

FRAKT- OCH ADMINISTRATIONSKOSTNAD INOM SVERIGE
Fraktkostnaden är 69:-.

Ditt paket levereras med Postnord eller DHL Servicepoint och kommer för uthämtning till närmaste serviceombud. Mer om detta kan du läsa på www.postnord.se eller www.servicepoint.se. Leveranstiden är normalt 3-7 dagar.

Alla försändelser sms-aviseras, var därför noggrann med att ange rätt mobilnummer. Mobilnumret ska anges utan mellanslag eller bindestreck för att aviseringen ska nå dig. För att hämta ut ditt paket behöver du kollinummer/sändnings-ID samt legitimation. Alla paket ligger kvar på utlämningsstället i 14 dagar innan de returneras till oss, läs mer om detta under Outlösta paket. Vi har ingen fri retur. 


FRI FRAKT LJUNGSKILE
Har man postort  Ljungskile lägger man som vanligt en order i shoppen. Vi går sedan in och tar bort frakten. Vi har även fri frakt om du handlar för mer än 999kr.

Obs! På grund av högt tryck i shoppen hinner vi inte alltid att köra ut i Ljungskile. Vi försöker i den mån vi kan.

LEVERANSSÄTT
Alla försändelser skickas till Postnord eller DHL:s närmaste utlämningsställe. Du får besked via e-post när dina varor skickas från oss. Vissa skrymmande varor kan komma att skickas med DHL Styckegods, du får då avisering från DHL om utkörning av dina varor.

OUTLÖSTA PAKET
 / RETURER
Om du väljer att inte hämta ut din försändelse från oss och paketet sänds i retur av fraktbolaget förbehåller vi oss rätten att debitera dig minst 400 kronor för att täcka frakt, returfrakt och administrativa kostnader.

Om kostnaden för frakt och returfrakt överstiger 400 kronor, betalar du den faktiska kostnaden.

Vid retur står du för den totala frakten + administrativa avgiften + justering av den faktiska frakten. 

Vi skickar en räkning/faktura till dig som ska betalas inom 14 dagar netto.
 
ÅNGERRÄTT
Vid köp i vår webbutik eller via telefon gäller distanshandelslagen. Det innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du mottagit varan. Varan ska vara i lika gott skick som när du fick den, det vill säga oanvänd och oskadad. Varan skall vara packad i originalemballage. När du utnyttjar ångerrätten står du som kund för returfrakten. Returen måste skickas på ett sådant sätt att produkten ankommer till returadress. Vi har ingen möjlighet att hämta paket vid uthämtningsställe eller fraktbolags distributionscentral.

Återbetalning utförs normalt inom 1-5 arbetsdagar, dock senast inom 30 dagar, efter att vi mottagit och godkänt returen. Observera att eventuell faktura ska betalas även om du returnerar varan. Återbetalning av ordersumman görs efter godkänd retur. Vänligen kontakta hello@trendsisters.se innan du returnerar en vara. Trendsisters är inte ansvariga för eventuella transportskador vid returförsändelse, skicka därför retur väl emballerat.

Vid köp av en vara som är specialtillverkad eller på annat sätt anpassad speciellt för dig så gäller inte ångerrätten. Detta kan till exempel vara en kudde i ett specifikt tyg och färg som tillverkas just för dig. Ångerrätt gäller ej företagskunder.
 
ÖPPET KÖP

Du har full rätt att byta till annan produkt, färg eller ångra ditt köp inom 14 dagar. Kontakta oss alltid först via e-mail, hello@trendsisters.se, innan du returnerar ditt paket för information om hur du går till väga.  Varan returneras snarast och senast 10 dagar efter att Du meddelat oss att du ångrar Ditt köp.

Observera att returer måste levereras direkt till vår adress, vi hämtar EJ ut returer på utlämnings-ställe. Vi föreslår DHL som transportör vid returfrakter. Vi kan skicka ut en fraktsedel till er, kostnaden kommer då att dras av från återbetalningsbeloppet. 

För att ångerrätten ska gälla måste varan vara oskadad och oanvänd. För varor som plomberats ska plomberingen vara intakt för att ett byte/retur ska gälla. Förpackning och samtliga etiketter ska finnas kvar på varorna och vara intakta. Efter att vi har mottagit och kontrollerat varan sätter vi in varuvärdet på ditt konto eller återbetalar på ditt betal/kreditkort minus ev fraktkostnader. Varor som återsändes till oss mot postförskott eller efterkrav utlöses ej. Du står själv risken för försändelsen, då du återsänder en vara.

REKLAMATIONER & RETURER
Du har rätt att reklamera en vara om det kan antas vara ett tillverkningsfel på varan. Kontakta oss inom 14 dagar på hello@trendsisters.se och bifoga tydliga bilder på den felaktiga varan och uppge ditt ordernummer. Om det rör sig om en reklamation på grund av fel på varan eller att vi expedierat fel vara står vi för returfrakten samtidigt som vi i första hand byter ut varan mot en ny, alternativt om varan är slut i lager återbetalar vi det du lagt ut för varan.

1. Kontakta hello@trendsisters.se vid retur.
2. Vi skickar fraktsedel till dig.
3. Fyll i bifogad retursedel som kommmer i ditt paket. Klistra på fraktsedel och skicka paketet till oss.
 
TRANSPORTSKADOR
Viktigt: Var noga med att kontrollera varorna för eventuella skador när du tar emot leveransen. För att varor med synliga, yttre transportskador ska kunna reklameras hos oss måste skadorna ha noterats på din fraktsedel ifrån fraktbolaget i samband med kvittens, be chauffören notera skadan och signera. Om du skulle upptäcka dolda fel/transportskador efter att du öppnat förpackning/emballage, meddela detta snarast.

Vid alla transportskador kontakta hello@trendsisters.se och bifoga i mail tydliga bilder på skadan och eventuellt skadat emballage och uppge i mail ditt ordernummer. För att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör behöver vi anmäla transportskadan till denne inom 1-3 dagar. Vi är därför tacksamma om du anmäler skadan inom denna tid.
Om transporten lämnas ut utan påskrift, med fullmakt, kan transporten inte reklameras.

RETUR TILL OSS
Trendsisters är inte ansvariga för eventuella transportskador vid returförsändelse, skicka därför retur väl emballerat. Varan ska vara i lika gott skick som när du fick den, det vill säga oanvänd och oskadad. Varan skall vara packad i originalemballage. När du utnyttjar ångerrätten står du som kund för returfrakten. Returen måste skickas på ett sådant sätt att produkten ankommer till returadress. Vi har ingen möjlighet att hämta paket vid uthämtningsställe eller fraktbolags distributionscentral.

TVIST

Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämdens rekommendationer.
 
SEKRETESS
Trendsisters garanterar, enligt Personuppgiftslagen (PUL), att dina personuppgifter aldrig lämnas ut till tredje part.
 
FÄRGER OCH BILDER
Vi försöker att visa färgerna på varorna så exakt som möjligt men vi kan inte garantera att de färger som visas i web-shopen exakt återger de färger som varorna har i verkligheten. Hur färgen återges beror på din dator och bildskärms inställningar. Vi kan inte heller garantera att alla bilder exakt återger varornas verkliga utseende.
 
FELAKTIGA UPPGIFTER
Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera eventuella felaktiga uppgifter angående pris och leveranstid. Vi reserverar oss för eventuella fel i såväl produktinformation som pris och lagersaldo. Även efter genomfört köp och skickad orderbekräftelse förbehåller vi oss rätten att ändra pris och leveranstid vid eventuellt tryckfel.
 
FORCE MAJEURE
Vi förbehåller oss rätten att åberopa Force Majeure i sådana situationer där detta är tillämpbart.

ÖVRIGT
Vi förbehåller oss rätten att skicka ut reklam till din e-mail adress. Reklamen kommer enbart vara för Trendsisters, vi kommer inte dela med oss av din e-mail till någon annan!

Om du är under 18 år så måste du ha målsmans tillstånd att beställa hos oss. Alla försök till bedrägerier polisanmäls. Trendsisters förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.